Geea
Reklamačný poriadok a záručné podmienky
GEEA, s.r.o., Bratislava
Záručné podmienky
Platné od 01.11.2023
Záručná doba:
Záruka na dielo je 2 roky odo dňa odovzdania. Záruka na technologické komponenty /striedače, fotovoltaické moduly/ je podľa záručných podmienok výrobcu alebo minimálne 2 roky.
Fotovoltaické moduly – konštrukčná záruka 10 rokov a záruka na výkon 25 rokov podľa nasledovných podmienok:
- Prvý rok pokles nominálneho výkonu maximálne 3%
- Každý ďalší rok pokles nominálneho výkonu maximálne 0,7% za rok
Fotovoltaický striedač – záruka 5 rokov
Vykurovacia infračervená fólia Heatflow – záruka 10 rokov
Akumulátory
- NARADA – Záruka 2 roky
- BMZ ESS – Záruka 10 rokov
- BYD ENERGY – Záruka 10 rokov
- DOWELL ESS – Záruka 10 rokov
Nahlasovanie závad počas záruky:
Reklamácia sa uplatňuje u Zhotoviteľa emailom s vyžiadaným potvrdením o doručení na adrese: servis@geea.sk
Nahlasovanie závad po uplynutí záruky:
Uplatňuje sa u Zhotoviteľa emailom s vyžiadaným potvrdením o doručení na adrese: servis@geea.sk
Rozsah servisných prác
- opravy vrátane nevyhnutných nákladov na vykonanie opráv
- výmena chybných alebo nefunkčných dielov
- likvidácia nefunkčných dielov
- prednostne sa podľa technických možností vykonáva oprava cez vzdialený dohľad.
V prípade ak Odberateľ nemá zriadený vzdialený dohľad, Zhotoviteľ je oprávnený fakturovať náklady spojené s identifikáciou závady v prípade, ak táto závada mohla byť odstránená cez vzdialený dohľad.
Termíny servisných prác
- Počas záručnej doby Zhotoviteľ odstráni závadu do 30 dní od nahlásenia závady.
- Mimozáručné závady odstráni Zhotoviteľ v termínoch podľa samostatnej dohody pre každý servisný prípad.
- Pokiaľ nebude možné termín konečného odstránenia závady dodržať, alebo vznikne oprávnený predpoklad že ho nebude možné dodržať, informuje Zhotoviteľ Odberateľa a dohodne sa s ním na inom záväznom termíne. V takomto prípade má Odberateľ nárok na náhradu škody, ktorá mu vznikla nedodržaním termínu odstránenia závady v zmysle platnych legislativnych predpisov Slovenskej republiky.
Povinnosti Odberateľa:
- Reklamovať u Zhotoviteľa vady montáže alebo zariadenia v lehote 5 pracovných dní od zistenia vady.
- Umožniť pracovníkom Zhotoviteľa voľný a neobmedzený prístup do miesta inštalácie a ku všetkým častiam diela, ktoré môžu byť dotknuté servisným zásahom.
- Umožniť pracovníkom Zhotoviteľa pre účely servisu z bezpečnostných dôvodov vypnutie častí alebo celého diela na nevyhnutnú dobu.
- Odberateľ (Domácnosť) nie je oprávnený vykonávať počas trvania záruky servisné zásahy sám, ani prostredníctvom tretej oprávnenej osoby. Servisné zásahy sú oprávnení vykonávať len zaškolení pracovníci autorizovaného servisného centra Zhotoviteľa.
- Pre Slovenskú republiku je autorizované servisné centrum spoločnosť GEEA, s.r.o. so sídlom v Bratislave, web adresa http://www.geea.sk/
Prenos zodpovednosti:
Za technologický výrobok, pre ktorý stanovuje záručné podmienky výrobca, tieto platia aj počas trvania záručných podmienok na dielo, prípadne dlhšie, ak to stanovuje výrobca. Zhotoviteľ nenesie zodpovednosť za záruku v prípade ak spoločnosť výrobcu vstúpi do reštrukturalizácie, insolvenčného konania alebo do predbežného insolvenčného konania.
Zodpovednosť za záruku zaniká takisto zánikom spoločnosti výrobcu.
V takýchto prípadoch Zhotoviteľ poskytuje záruku maximálne 2 roky odo dňa inštalácie zariadenia.
Vylúčenie zodpovednosti:
Zhotoviteľ ani výrobca nenesie zodpovednosť za škody vzniknuté z nasledovných príčin:
- Vyššia moc. Pre účely tejto zmluvy sa vyššou mocou rozumie: prírodné katastrofy, vojna, občianska vojna, stávka.
- Zmena legislatívy, ktorá znemožní plnenie zmluvných servisných podmienok.
- Škody spôsobené treťou stranou alebo neoprávnenou alebo nesprávnou manipuláciou Odberateľa (Domácnosti).
- Zmeny na technologických zariadeniach, alebo pokus o zmeny, opravy, údržba, alebo úpravy systémov, ktoré neboli vykonané autorizovanými pracovníkmi v zmysle platných technických a legislatívnych noriem Slovenskej republiky alebo poverenými pracovníkmi výrobcu technológie.
- Prevádzka a manipulácia v rozpore s užívateľskými manuálmi pre zariadenie.
- Prevádzka v iných prevádzkových podmienkach, než sú stanovené v technických listoch a užívateľských manuáloch inštalovaných zariadení.
- Škody spôsobené vonkajšími vplyvmi a prirodzeným opotrebením.
- Poruchy spôsobené poruchou distribučnej siete, poruchou infraštruktúry Domácnosti alebo tretej strany.
- Poškodenie alebo narušenie spôsobené komponentami, ktoré neboli dodané alebo inštalované Zhotoviteľom.
Zmena, odobranie alebo manipulácia s sériovým číslom alebo inými typovými a identifikačnými znakmi zariadení, spôsobená Domácnosťou alebo treťou stranou.